Az első…. Keszthelyi Triatlon – Sprint

Már sokszor elképzeltem milyen lesz először átlépni a célvonalat, de a valóság az mindent visz….

Az első….

Keszthely Triatlon – Sprint táv
2015.05.30

Tavaly október elejétől kezdtem ismerkedni az úszás művészetével a B784 Team leigazolt tagjaként! Marik Balázs, Bálint Mátyás, Ábel Kerekeskezei között elkezdtem az uszonyaimat bontogatni, hétről hétre döbbentettem meg őket egy-egy úszó eredménnyel. Meg akartam tanulni úszni….

Az úszás miatt a futás nagyon- nagyon háttérbe szorult, de bíztam abban, hogy a téli spinning és a tavalyi esztendőben több mint 2500 futva teljesített kilométer azért megfelelő alapot fog biztosítani az év első versenyeihez!

Nem indult egyszerűen a hétvége, két nappal a verseny előtt jelzett a sporttársam, hogy családi program miatt nem tud mégsem levinni Keszthelyre, a versenyre. Nem estem kétségbe, alternatív megoldásként ott volt a vonat. Szabolcs Tóbiásnak köszönhetően erre szerencsére nem került sor, mert a Közösségben az Egészségért csoportunkban szinte egy órán belül megjelentetett egy posztot, hogy útitársat keres a versenyre. Leutazás pipa….

Versenytaktika..
Na az csak annyi volt, érezzek szilárd talajt a lábam alatt, aztán hajrá. A szűk keresztmetszet az úszás volt, mivel élő vízben még nem volt lehetőségem úszni, így ez is a verseny napjára maradt. Versenyt megelőző percekben erre is sor került. Óvatosan megsimogattam a vízfelszínt és hozzászóltam a Balatonhoz! Már elég sokat kerülgettelek, így volt időd megszokni a jelenlétemet, évente többször is találkoztunk, láthattad, hogy nem tudok ártani neked. Ma életemben először 40 évesen úszni fogok benned. Csak annyi segítséget kérek, hogy 20 percig viseld el jelenlétem, ennyi idő alatt teljesítenem kell az első versenyszámot…Igaz ő nem jelzett vissza, de teljesítette a kérésemet….

keszthelysprint

Első versenyszám: 750 m úszás..
Uszodai edzéseken meglepő módon sikerült mindig egyedül le és felvenni viszonylag jó tempóval a neoprént, így ezen nem aggódtam nagyon. Izgatottan álltam a Balaton partján, a kék szőnyegen… életem első triatlon versenyén…

A 8 év triatlon sporttal foglalkozva hosszú idő, sok mindent megtanul az ember, de ha mégsem akkor bután saját elgondolása szerint nekivág élete első versenyének, vagy a másik megoldást válassza, segítséget kér rutinos versenyzőktől. Az utóbbi mellett döntöttem, a versenyt megelőző időszakban közel félszáz embert faggattam ki szóban, írásban a triatlon sportról, igyekeztem minden hiányzó mozaikot a helyére tenni a rutinos tanácsok segítségével…

Rajtot követően elengedtem szinte a teljes mezőnyt, nem sietek sehova, nem szeretnék pofozkodni a vízben. Igaz a nyílt vízi technikára Kerekes Ábel edzésein kaptam némi képzettséget, de most nem az időre való teljesítés volt a cél, hanem, hogy egyben elhagyjam a Balatont… Érdekes érzés volt nem látni a vízben, érdekes érzés volt a hideg – meleg zónák változása… két nagy piros bója volt amit meg kellett kerülni, de jobb oldalon egy sárga bójasor volt megerősítésként, hogy ne hagyjuk el az úszópályát. 17 perc környékén hagytam el a vizet, közel 2 perc kellett, hogy a depóhoz érjek

keszthelybringa

Második versenyszám: 20 km kerékpározás

5 kör egy 4 km-es körpályán
Első körben felmértem a terepet, a többiben módjával, ésszel igyekeztem tempót menni!
Nem mértem körönkénti részidőt, volt rajtam egy óra, hogy azért tudjam hol tartok, de abszolút nem törődtem az idő haladásával. 41 perc 24 másodperces idővel érkeztem a bringás depóba. frissítésre nagyon odafigyeltem, az első és az utolsó körben elfogyasztottam egy –egy High5 Gélt, locsoltam magam, ahogyan többen is javasolták, így az egyre emelkedő hőmérsékletet sikerült megfelelően kezelni.

keszthlyfutás

Harmadik versenyszám: 5 km futás…
Nagyon elfutottam az elejét, 5:07-es átlag 2,5km-en kicsit megbosszulta magát a második kört már csak 5:51-es átlagra sikerült teljesíteni, nem zavartattam magam, ha kellett belesétáltam. Nagyon jól sikerült a kerékpárzás utolsó körében a hűtés, így megfelelő komfortzónában kezdhettem meg a futást. 27:47-es idővel abszolváltam az utolsó versenyszámot, ami elfogadható ennyi idén lefutott mennyiséggel….

keszthelycél

Akkor összességében a versenyről 1:33:18-as idővel szakítottam át a képzeletbeli célszalagot, hogy ennek lesz-e folytatása, na nááááá….

Következő verseny Középkezdők néven váltó a Balatonmanon, majd eXtremeMan Kaposvár 25.75, célversenynek jelenleg a Szálkai féltáv szerepel a listán…

Futóversenyről nem tudok nyilatkozni, de egy biztos el kell kezdenem futni kicsit többet…

Hozzászólás