eXtremeMan 25.75 Deseda

Még nemigazán mondhatom magamat úszni tudó triatlonistának, bár uszodában a 2000m teljesítése megy, de nyílvízi úszással még igencsak hadilábon állok! Most is volt kicsiny para a verseny előtt, de úgy voltam vele jöjjek ki a vízből a többit csak megoldom valahogy! Szilvi mindent megtett annak az érdekében, hogy a versenyre lehető legjobb állapotba kerüljek – köszönöm….

Kovács Dénessel utaztam a versenyre a Halmi futóklub tagjával, lefelé elbeszélgettünk erről-arról egészen addig jó kedvünk volt, amíg meg nem láttuk a Desedát….

pókjárásban a rajthoz...

pókjárásban a rajthoz…

Érkezés, majd bandázás a Csapattagokkal, ismerősökkel, barátokkal…itt szembesültem valójában milyen sokan követik amatőrök és profik az utamat a triatlon sportban. Többen ismeretlenül is odajöttek beszélgettek velem, gratuláltak, kérdezősködtek, én meg nem győztem válaszolni, élménybeszámolni! Beszélgetéstől persze nem nyugodtam meg…

a depó

a depó

Bedepózás során össze vissza kódorogtam, hol ez- hol az marad kint, négyszer indultam wc-re, de mindig máshol kötöttem ki. Verseny előtt 20 perccel jöttem rá, hogy üres a kulacsom, mindkettő…. még otthon összeraktam  versenyszámok szerint a ruházatot, így az csak ki kellett tenni a törülközőre, amit anno Boronkay Petitől kaptam… folyton a 750m úszás járt a fejemben, többször leúsztam már uszodában gond nélkül, de természetes közegben más….technikai eligazítás megvolt, elkezdem felhúzni a neoprént…elindultunk a rajt színhelyére a gáthoz…Herr Gyula tűnt fel, jött biztatni életem első eXtremMan triatlon versenyéhez… Skoff Gábor és Bereczki Laci próbálta oldani a feszültségem nem ment…féltem az úszástól és ezt látták rajtam…

herr

Pókjárásban megközelítettem a vizet, másként nem lehetett… belementem kicsit hűvös volt, de még a kellemes kategória…Keszthelyi versenyen a Balatonnál bejött, így most is megpróbáltam, beszéltem a vízhez…közben beengedtem őt a neoprén alá, próbáltam barátkozni vele…elmondtam neki eddigi két versenyem úszását, elmondtam, milyen fontos az életemben ez a verseny…mik a távolabbi terveim…jövőre talán visszatérek, persze csak, ha most barátokká válunk…finoman megsimogattam a felszínét éreztem nincs ellenvetés…a rajt fanfárok hangjára történt, de csodák-csodájára második karcsapás után valami furcsa történt, a kezdeti izgalmat hatalmas nyugodtság váltott a fel. Elképesztő magabiztossággal kezdtem a habokat szelni, elkezdtem előzni a vízben én….egy láb csapódott az arcomba, egy könyök az oldalamba, néha még csiklandozták a talpamat is, de mentem tovább, néha eltaláltam valakit, néha engem talált el valaki, de ez egy úszás velejárója, mondják a tapasztaltabbak. Az első bolyához érve elégedetten jegyeztem meg a táv fele kb megvan, megyünk tovább, második bolya pipa irány a harmadik, erre még a napocska is kibújt a felhők közül, majd szégyenlősen vissza is ment…első időmérő ponton 19:54-et mért az Evochip rendszere. Irány a kerékpár…őrjöngő tömeg és ez most nekem szól, Skoff – Bereczki Duó folyamatosan biztat, de a HHH médiasztár zongorahangoló Szebeni Endre is elégedetten nyugtázza, hogy kint vagyok a vízből, pacsi Theo Spillemannal a stégen óvatos kocogás a bringa felé…törülközés, öltözés – közben a Duó folyamatosan macerál, tényleg visszakapom az eddig szekálásokat J

vizbőlki

Elindulok…rajtkaput követően már fel akarok szállni a kerékpárra, de még ott nem lehet…futok tovább….fehér vonal már lehet….nyeregbe huszár…óvatosan kezdem a 20 km kerékpározást…a váltással gondok vannak….kerreg – kattog, de nem vált fel….mi a fene van…egyszercsak megindul a pedál, leesik a lánc…lábamat utolsó pillanatban kikapom a pedálból, így nem esek el…lánc vissza, irány tovább…térkép szerint Kaposfüred felé óvatosan ésszel kell menni így nem is tekertem nagyon…visszafelé viszont szabadon engedtem a lovakat…Kaposvár felé fordulva az emelkedőn ismét leesett a lánc, 8 km magasságában immár másodszorra…b@ssza meg…újratervezés… kistárcsára leváltás kilőve, tekerünk tovább…kicsit keményebb lesz, de nincs más…második kör már magabiztosabban megy… egyszer sem esik le a lánc a sebességet igyekszem okosan növelni még az emelkedőkön is… kerékpár 20 km: 47:10

bringaextrememandeseda

Depóba beérve ismét a Duó aktiválja magát, elképesztő a hangulat, bevallom ez belülről még jobb, mint kintről…a fehér vonalnál leakarok szállni ekkor közlik velem, tovább a piros kapuig…leszállok a bringáról futás a depóhelyre…felakasztom a bingát…gyors frissítés go tovább irány a futópálya…

futasdeseda

5 km futás…kicsit nehezen indulnak a lábaim, de mennek ez jóóóó…első 100m után bekattanok, kifelé szinte teljesen bezárkózom, igyekszem állandó tempót felvenni utólag visszanézve ez sikerült is
5:45
5:40
5:37
5:47 itt fent akadtam a turistákon
6:16
4:54

célbanextrememandeseda

A célba érkezéskor az óra 1:45:09-et mutatott, ezt is megcsináltam

Élveztem a versenyt ami után visszamentem a Desedának megköszönni a jóságát…felvettem a teljesítésért járó pólót… majd irány a szénhidrátbevitel…

köszönöm mindenkinek a szurkolást a pályáról és a pályán kívülről is….

Bereczki Lacinak köszönöm a frissítő ütemtervet, a futáson nagyon összejött a High5 frissítése…

Elméletileg a következő triatlon verseny kicsit később augusztusban lesz, Szálkán… Még gondolkodom a Budapesti 5i50-es versenyen…futóversenyekről viszont nem tudok nyilatkozni….

Hozzászólás